[Recenzie] 11 minute – Paulo Coelho

Recenzie: 11 minute de Paulo Coelho

Plimbându-ma pe Bd. Magheru din central orașului meu natal, un loc mult prea agitat și aglomerat pentru preferințele mele, am intrat întâmplator in una din cele mai frumoase librarii in care am pus piciorul vreodată. Carturești, este locul in care vrei să bei un ceai cald, in timp ce te hotărăști asupra cărții pe care o vei cumpără. Arta, muzica buna și lectura pentru toate gusturile. Aici se întâmplă ca pe unul din rafturi să găsesc Paulo Coelho, un nume de care auzisem, însă nu ma tentase foarte tare. Am hotărât totuși să-i ofer o șansă, asa ca am ridicat-o de pe raft și m-am îndreptat cu pași mărunți către casa.

Coelho, nu era un nume de-o importanta foarte mare pentru mine, atunci când venea vorba de literatura.Scriitura brazilianului m-a impresionat destul de tare și mi-a plăcut foarte mult maniera in care a scris totul, precum și stilul pe care l-a abordat. Treptat, sentimentul de admirație fata de munca să a crescut fără să-mi dau seama, iar rafturile bibliotecii mele începuseră să se umple cu titlurile sale ciudate.
11 Minute”, adus de Editura Humanitas in România, debutează cu o fraza incredibila :” A fost o data ca niciodată, o prostituata pe nume Maria…”

Țin să cred ca Paulo a ales să inoveze literatura universala, concepând un basm modern, bazat pe fapte reale si având ca personaj principal o femeie obișnuită, practicanta a celei mai vechi meserii din istoria omenirii. Realismul din carte a bulversat foarte multi critici, distrugând aproape orice idee de lume idilica, acestea fiind înlocuite de imagini sumbre ai dure ale timpurilor noastre.

Recenzie scrisă de Andreea Cristea.