Recenzie: Autobiografia lui Moș Crăciun – Jeff Guinn

Anul:
2007
Pagini:
352
Editură:
Nemira

Cu toții știm despre Moș Crăciun că locuiește la Polul Nord alături de ajutoarele sale împreună cu care fabrică împarte jucării tuturor copiilor ce cred în el în fiecare noapte de 24 decembrie, dar câți dintre noi știm adevărata poveste a lui Moș Crăciun și cum a ajuns el să împartă cadouri? Cum a ajuns să locuiască la Polul Nord și mai ales de ce a hotărât să împartă jucării?

Autobiografia lui Moș Crăciun povestită lui Jeff Guinn ne va lămuri în multe dintre aceste privințe. În urma cu câțiva ani a publicat în ziarul la care lucrează un articol despre Crăciun și tradițiile legate de această sărbătoare, cei drept destul de sumară, fără prea multe date exacte, fapt pentru care a fost contactat de un necunoscut dar care inspira destulă  încredere încât să-l facă să accepte o călătorie secretă pentru a afla adevărata poveste a Moșului. Unde credeți că a ajuns? Chiar la Polul Nord, în căminul lui Moș Crăciun, pentru că cine poate spune o poveste mai bine decât cel care a creat-o?

Poveste începe în anul 280 d. Hr. când într-o familie înstărită din orașul lician Patara, pe 6 decembrie, s-a născut un băiețel ce a fost botezat Nicolae. Nicolae era unul dintre puținii copii învățați de la acea vreme, fiind pasionat de religie și cunoștea câteva limbi străine, dar din păcate părinții săi erau în vârstă și au decedat pe când el avea doar 9 ani și a rămas sub tutela preoților bisericii locale cu care, de altfel, se înțelegea foarte bine.

Crescând și maturizându-se, lui Nicolae, care a moștenit toată averea părinților, nu i se părea corect ca el să ducă o viață mai mult decât decentă în timp ce oamenii din jur erau foarte săraci. S-a sfătuit cu Filip, unul dintre preoții bisericii, tutore și totodată cel mai bun prieten, iar apoi a luat hotărârea să dăruiască din averea sa celor nevoiași iar pentru ca aceștia să nu se simtă prost, darurile vor fi lăsate copiilor.

Și o dată cu prima acțiune de dăruire, ce a fost o adevărată aventură, începe adevărata povestea lui Moș Nicolae ce urmează mai târziu să devină cunoscut sub numele de Moș Crăciun. Dar de aici și cum a ajuns să dăruiască jucării tuturor copiilor din lume ce cred în el alături de soția sa Layla și alți prieteni precum, Benjamin Franklin, Leonardo da Vinci, Amelia Earhart și mulți alții vă las pe voi să descoperiți în această carte minunată, încărcată de întâmplări istorice și aventuri magice prin care au trecut protagoniștii ce ne-au influențat atât de puternic încât și după două mii de ani să sărbătorim Nașterea lui Iisus, cu mese îmbelșugate, ascultând colinde și făcându-le daruri celor dragi.

PS: La finalul cărții puteți găsi rețeta preferată a lui Moș Crăciun!

Crăciun Fericit tuturor!